Saturday, December 29, 2018

သာမညဖလသုတ္ကို စိတ္ေရာဂါကုစားျခင္းပညာ႐ႈေထာင့္မွ သုံးသပ္ၾကည့္ျခင္း




အဖကိုသတ္ၿပီး စိတ္ႏွလုံးမသာမယာျဖစ္ေနေသာ အဇာတသတ္မင္းကို ျမတ္စြာဘုရား တရားဓမၼေဆးနဲ႔ ေျဖေဖ်ာက္ေပးလိုက္ပါသည္။ တရားေရေအးတိုက္ေကၽြးၿပီး အဇာတသတ္မင္း စိတ္ႏွလုံးၾကည္လင္ေအးခ်မ္းခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ အဇာတသတ္မင္း၏စိတ္ႏွလုံးကို ေအးခ်မ္းၾကည္လင္သြားေစေသာ တရားေတာ္သည္ ရဟန္းဝတ္ျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုေဟာၾကားထားေသာတရားေတာ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုတရားေတာ္ကို သာမညဖလသုတ္္အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုသာမညဖလသုတ္ကို စိတ္ေရာဂါကုစားျခင္း ႐ႈေထာင့္မွ ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ အာသာယာႏုသယဉာဏ္၊ ဣၿႏၵိယပေရာပရိယတၱိဉာဏ္ကို ပို၍ပင္ၾကည္ညိဳခြင့္ရရွိခဲ့ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာစိတ္ေရာဂါကုထုံးကို နားလည္လာေလေလ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စိတ္ေရာဂါကုစားသူဟူေသာစကားကို လက္ခံလာေလေလျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားဆီေရာက္မလာခင္ စိတ္သက္သာရာရေစဖို႔ နာမည္ႀကီး တိတၳိဆရာေျခာက္ေယာက္ထံသြားၿပီး ေတြ႔ဆုံခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ စိတ္ႏွလုံးသက္သာရာမရသည့္အျပင္ ပို၍ပင္စိတ္႐ႈပ္သြားပါသည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာဇီဝကရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားထံေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားတပည့္ ဖခင္ဗိမၺိသာရမင္းကိုသတ္ခဲ့သည့္အမွား၊ ျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ေသာဆရာေဒဝဒတ္စကားကိုနားေထာင္ခဲ့မိေသာအမွားေတြေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားထံသြားသည့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာပင္ အဇာတသတ္မင္းေၾကာက္လွန္႔ေနခဲ့ပါသည္။ ထိုေၾကာက္စိတ္ေတြကိုေျဖာင့္ဖို႔ ဆရာဇီဝက အတန္တန္ႏွစ္သိမ့္ခဲ့ရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ၁၂၅၀ ေသာရဟန္းတို႔ သီတင္းသုံးရာေနရာကိုေရာက္သြားခဲ့ေတာ့လည္း ပို၍ပင္ေၾကာက္စိတ္ေတြဝင္လာခဲ့သည္။ အေရအတြက္မ်ားျပားလွသည့္ရဟန္းေတာ္တို႔သီတင္းသုံးရာေနရာမွာ ဘာသံမွမၾကားဘဲ တိတ္ဆိတ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈျပဳထားေသာသူမ်ားသည္ တိတ္ဆိတ္ရာကိုေၾကာက္လန္႔ေနေလ့ရွိပါသည္။ မေၾကာက္ပါနဲ႔မင္းႀကီး၊ ေရွ႕ဆက္သြားပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသီတင္းသုံးေနပါသည္ဟု ဆရာဇီဝက ေလွ်ာက္ထားရပါသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားစြာကိုၿခံရံ၍ သီတင္းသုံးေနေတာမူေသာျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ရေသာအခါ အဇာတသတ္မင္းသည္ စိတ္သက္သာရာရသြားပါေတာ့သည္။ ရဟန္းေပါင္းမ်ားစြာ သီတင္းသုံးထိုင္ေတာမူရာအရပ္မွာ အပ္က်သံေလာက္အသံေလးပင္မၾကားရေအာင္ ၿငိမ္သက္ေနႏိုင္သည့္ ျမင္ကြင္းကိုဖူးျမင္ရေသာအခါ အံ့ၾသလို႔မဆုံးျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထိုအရာသည္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးေနေသာ အဇာတသတ္မင္းအတြက္ အားကိုးရာပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုအျဖစ္ ယုံၾကည္မႈကိုျဖစ္ေစပါသည္။ ႐ႈပ္ေထြးျခင္းနဲ႔ၿငိမ္သက္ျခင္းသည္ လုံးလုံး ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။ ႐ႈပ္ေထြးေနေသာစိတ္သည္ ဂနာမၿငိမ္ဘဲ ေယာင္ယပ္ခတ္ေနသည္။ စိတ္ေတြေယာင္ယပ္ခတ္ေနလွ်င္ လူလည္းေယာင္ယပ္ခတ္ေနမည္။ အားလုံးၿငိမ္သက္ေနေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေယာင္ယပ္ခတ္သည့္ပုံရိပ္မေတြ႔ရပါ။ ၿငိမ္းေအာင္က်င့္ေနေသာသူမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာသူတို႔ရဲ႕ၿငိမ္သက္ေသာအရိပ္အေယာင္သည္ ျမင္ရသူတို႔ စိတ္ႏွလုံးကိုၾကည္ႏူးေစပါသည္။ အဇာတသတ္မင္း၏နားလည္သြားသည္မွာ ၿငိမ္ေသာေသာရဟန္းမ်ားနဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးေနေသာသူ႔စိတ္တို႔ ကြာျခားပုံကို ပိုၿပီးနားလည္လာသည္။ ထိုေၾကာင့္ပင္ ျမတ္္စြာဘုရားနဲ႔ရဟန္းေတာ္မ်ားကို လက္အုပ္ခ်ီၾကည္ညိဳေနပါလ်က္ ဘာစကားမွ မေျပာရဲဘဲ တိတ္ဆိ္တ္ေနပါသည္။

အဇာတသတ္မင္း၏အေျခအေနကိုသိေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ စတင္ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ထိုစတင္ႏႈတ္ဆက္ျခင္းသည္ စိတ္ဒဏ္ရာကုစားျခင္းအတြက္ အစပ်ိဳးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ဆီမွာ သူ႔ရဲ႕စိတ္ဒဏ္ရာေတြကို ဖြင့္အန္ခ်ဖို႔ (သို႔မဟုတ္) ကုိယ့္ကိုအားကိုးဖို႔ ေရာက္လာခဲ့ေသာ သူတစ္ေယာက္ စကားမေျပာရဲ၍ ၿငိ္မ္သက္ေနသည္ကို စကားစတင္ေျပာေသာအခါ သူ႔အတြက္ ေႏြးေထြးမႈတစ္ခု ျဖစ္လာပါသည္။ ဘာေတြေတြးေနတာလဲေမးေသာ္ သူ႔သားကေလးလည္း ဒီရဟန္းေတြလိုၿငိမ္သက္ေနလွ်င္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ေတြးမိတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါသည္။ ဒီလိုနဲ႔ပင္ စကားေတြေျပာရဲလာၿပီး ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခဲ့ၾကသည္။

ဤေနရာမွာ သတိထားရမည့္အရာတစ္ခုရွိသည္။ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဖခင္ကိုသတ္ၿပီး ႏွလုံးမသာမယာျဖစ္သည္။ ႏွလုံးမသာမယာျဖစ္ေနသည္ကို ေျဖေဖ်ာက္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားထံေရာက္လာသည္။ ထုိအေၾကာင္းကိုျမတ္စြာဘုရားလည္းသိသည္။ သို႔ေသာ္ ဖခင္ကိုသတ္ခဲ့သည့္အေၾကာင္းကို မေျပာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားလည္း မေမးပါ။ ဤအခ်ိန္မွာ ဒီအေၾကာင္းကိုေျပာလွ်င္ အဇာတသတ္မင္း ပို၍စိတ္ဆင္းရဲရမည္။ မည္သည့္သူမွ ကိုယ့္မေကာင္းေၾကာင္းကို ကိုယ္မေျပာခ်င္ၾကပါ။ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ေနာက္ခံမေကာင္းေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ လုပ္ခဲ့ဖူးသည့္အမွား၊ အျပစ္ေတြကိုေျပာေနလွ်င္ မေနႏိုင္၊ မထိုင္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ျပန္ခ်င္သည့္စိတ္ေတြျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ စိတ္ဒဏ္ရာ၊ စိတ္ေရာဂါကိုကုေသာဆရာမ်ားအတြက္ သတိထားရမည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒဏ္ရာေတြကို ခဏေဘးဖယ္ထားၿပီး ဆရာနဲ႔လူနာေတြၾကား ရင္းႏွီးမႈတစ္ခု အရင္တည္ေဆာက္ရပါမည္။

ႏႈတ္ဆက္စကားေတြၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္မွာလည္း ရင္းႏွီး၊ ေျပာရဲဆိုရဲလည္းရွိ၊ သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ၿပီးေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက လာျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းရင္းကုိ ေမးပါေတာ့သည္။ အဇာတသတ္မင္းလည္း ေမးပါေတာ့သည္။ စိတ္ဒဏ္ရာ၊ စိတ္ေရာဂါ ကုစားပုံအမ်ိဳးမ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သာမညဖလသုတ္က သက္ေသအျဖစ္ရွိေနပါသည္ - စသည္စသည္ျဖင့္ ဒီေန႔သင္ယူခဲ့ရတဲ့ Buddhist Psychotherapy အေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီးဆက္ၿပီးေရးခ်င္မိသည္။ မအားေသးလို႔။ ေနာက္မွ ေတြ႔ၾကေသးတာေပါ့။ 


အရွင္နႏၵိယ (ဖယ္ခုံ) 6.4.2018  8:42:00 PM

No comments:

Post a Comment